V kostele Zvěstování Panny Marie zahájil v pondělí večer svou sérii adventních chrámových koncertů Chlapecký sbor Bonifantes, na kterých s vysokou kvalitou a působivým projevem předvedli několik náročných skladeb ze svého širokého repertoáru.
Na úvod programu zvolil sbormistr Jan Míšek působivý Šamotulský kancionál z roku 1561 Pozorujtež mne, dí Pán, který umocnil netradiční příchod zpěváků připomínající procesí. K dospělé mužské složce se od druhé skladby renesančního autora Fillippa Azzaiola Bona via přidala početná enkláva chlapců, jež se na chrámovém koncertu střihla také dva „kousky“ od Antonína Dvořáka Napadly písně a Dyby byla kosa nabróšená.
Do zpěvu Truvérské mše se zapojily přibližně dvě desítky žáků čtvrtých tříd základních škol, pro něž bylo toto vystoupení premiérou v roli zpěváků koncertního sboru. Na některých členech Bonifantů byla nervozita z koncertu trochu znát, ale i přesto podal sbor velmi kvalitní výkon.
Od doby, kdy Bonifanti v únoru 2000 slavili svou koncertní premiéru, urazili dlouhou cestu. Přestože je ještě větší část před nimi, už teď je třeba na sboru ocenit kvalitní pěvecké výkony a živý projev. Ještě do přestávky, která v chladném kostele sloužila hlavně pro zahřátí účinkujících, stihl sbor přednést dva tituly od W. A. Mozarta.
Po pauze předvedli Bonifanti druhý působivý nástup pondělního večera. Jedna část souboru na „jevišti“ se nádherně doplňovala s tou v hledišti. Titul Hodie Christus natus est byl v kostele slyšet ve dvojím provedení – kromě úpravy Jana Míška šlo také o dílo Benjamina Brittena.
Další dvousérie pokračovala Salve Reginou od Rolfa Lukowského a titulem Ave Regina coelorum od Vytautase Miškinise. S velmi náročnou skladbou A. L. Webbera Requiem: Pie Jesu si Bonifanti poradili se ctí.
Pondělní koncert prokázal, že trpělivá a poctivá práce s chlapci se Janu Míškovi vyplácí. Ten moc dobře ví, čeho chce dosáhnout a za svým cílem jde ze všech sil. Je skvělé, že za ním stojí také silný a početný sbor, co má chuť na sobě pracovat.